Thursday, September 25, 2008

Karya Sensasi... Feqh Wanita Moden, Soal Jawab Haidh, Nifas, Istihadhah dan Mutahayyirah

  

Kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Allah SWT dengan hidayah petunjukNya dapatlah kita menatap buku kecil yang bertajuk 'Fiqh Wanita : Soaljawab Haidh, Istihadhah dan Nifas". Setelah diajukan pelbagai persoalan yang berkaitan dengan permasalahn fiqh wanita ketika menyampaikan kuliah, maka kami rasa terpanggil untuk menghasilkan buku yang membicarakan secara khusus dalam permasalahan wanita ini. Buku ini kami susun banyak merujuk kepada buku karangan As Syeikh Nuruddin Al Makki yang bertajuk  الإحاطة بأهم مسائل الحيض والنفاس و الاستحاضة Kemudian kami mencuba mengolah kembali di dalam bentuk soal jawab disamping membuat beberapa penambahan yang dirasakan perlu. Kami juga menumpukan jawapan setiap persoalan dengan mengemukakan panda-pat ulama'-ulama' mazhab Imam Syafei. Hal ini kerana mazhab as Syafei merupakan amalan masyarakat Islam di Malaysia. Disamping itu juga kami menukilkan juga pendapat ulama'-ulama' mazhab yang lain dengan tujuan agar para pembaca dapat mengetahui pandangan-pandangan mereka. Adalah diharapkan buku ini akan menjadi rujukan dan panduan kepada setiap Muslimah di dalam menguruskan amalan yang difardhukan kepada mereka.
Di kesempatan ini, kami mengucapkan jutaan terima-kasih kepada Sohibus Samahah Mufti Kerajaan Negeri Sembilan yang sudi memberikan sokongan. Juga kepada Al Fadhil Ustaz Zaidi Ramli, Ustaz Syuhadak Mahmud yang sudi menyemak. Juga kepada Abang Zamzam dan Tuan Hj. Kamarudin yang sudi membantu menjayakan penerbitan buku ini. Kepada Allah SWT jua diserahkan agar menjadikan amalan yang kecil ini sebagai satu amalan yang soleh dan boleh membela nasib kita di alam akhirat nanti. Wassalam.
Usrah Thaqafi: Ustaz Mohd. Khairi Bin Zainuddin, Ustaz Abdul Hadi Bin Mohd. Isa, Ustaz Mohd. Nazri Bin Zainuddin, Ustaz Mohd. Fuad Bin Mohd. Isa

Harga RM 12.00 sahaja
kos penghantaran : akan dimaklumkan kemudian
Sila hubungi : 013 6826611 (amir) 017 2539349 (mus)

No comments: